Notícia sobre la seva arribada a Palma Diario balear, 20 de gener de 1834 |
Fins aquell moment els vaixells que arribaven a Palma, eren vaixells de vela. El trajecte entre Barcelona i Palma podia durar dies, però els vapors feien el mateix trajecte en un temps molt inferior i que no arribava a les 20 hores. Per tant, el fet d'establir una línia regular de vapors que unís la Península i Palma era un pas importantíssim per a la societat mallorquina.
El Balear era un vapor de rodes (paquete de vapor com deien llavors) es a dir, no estava impulsat per una hèlix. Eren vaixells impulsats per una gran roda amb paletes, situada a banda i banda del buc, o a la popa. Havia estat construït al 1833 a Liverpool, tenia una eslora de 40 metres per 6,2 de mànega i portava un aparell de goleta. La carrega màxima del vaixell eren de 250 tones i podia admetre fins a 40 passatgers. El casc era de fusta, però estava folrat amb planxes de coure davall la línia de flotació.
El vapor EL BALEAR arribando al puerto de Barcelona.Antonio de Brugada, 1838. Fundación Santamarca. Madrid.jpg |
Llista de preus en reals (rs) Diario balear, 21 de gener de 1834 |
Bibliografia
Vida Maritima
Diario de Mallorca
Vapores de las Islas Baleares - Sampol Isern, Ramon. Miquel Font Editor, 1988
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada